Refleksjonsnotat

Hei, vi er tre studenter på Høyskolen Kristiania som har fått i oppgave å etablere enn velfungerende nettbutikk. Arbeidet og prosessen med å starte egen nettbutikk har vært veldig spennende og læringsrik.

Da vi åpnet eksamensoppgaven var første inntrykket at dette var annerledes. Aldri før har vi gjort mappeinnlevering, og neppe har vi satt opp nettbutikk heller. Så vi ble enige om å legge inn stor innsats her slik at vi kan få mest mulig læring og utbytte fra Karl Philips del av semesteret.

Etter at vi hadde landet med konseptet «VelgSelv» så kom spørsmålet om hva kunden skulle få velge. Det var to interessante ideer vi hadde, det ene var å lansere en sammenlignings side som prisjakt og prisguiden. Men etter flere diskusjoner la vi ideen på is. Vi så mange fordeler med en sammenlignings side, men med vår kapasitet og tilgang til midler blir det vanskelig å konkurrere mot to ledende aktører.

I takt med utviklingen ønsker vi å tilby våre kunder varer som bidrar til å oppbevare deres viktige eiendeler bedre. Vi ser på det som er styrke i konseptet VelgSelv, som vi igjen håper på å være et innbringende konsept.

På mange måter ser vi på hele veien fra idemyldring til nettbutikken ble lansert som utrolig gøy! Jøss så mye vi har lært, og det vi har lært er nyttig for veien videre. Det er nettopp dette som er gøy med digital markedsføring. Vi lærer og bruker det vi lærer i praksis samtidig. Det gjør at vi kan se resultat av arbeidet og lære av feil vi gjør. Alle feil vi gjør krever at vi setter oss ned for å finne en løsning. Vi ble stadig mer effektive og fant en løsning på alt som kom i veien. For vi skjønte at dersom vi ikke løser problemene, så er det ingen som gjør det for oss.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *